22 Aralık 2011 Perşembe

SchH


a)      İz takibi
b)     İtaat
c)      Koruma


Genel Kurallar:

Bu sınava katılmak için köpeğin 18 aylık olması gerekmektedir.
İdareci köpeğiyle sahaya çıktığında hakeme kendisi ve köpeği hakkında bilgi vermelidir.
İdareci tüm sınav boyunca sevk kayışını yanında bulundurmalıdır.
Köpek  geniş baklalı metal tasma ile sahaya çıkarılmalıdır. Tasma köpeğin boynunu sıkmayacak, boğmayacak bir şekilde olmalıdır.
Fiziksel olarak engelli olan ve köpeği sol tarafta taşıyan  insanlar köpeklerini sağ tarafta “takip” ettirebilirler.
Irkına ya da boyutuna bakılmaksızın her köpek sınava katılabilir.
Kanaması olan dişiler sınava hakeme bilgi vererek katılabilirler. Kanamalı dişiler en son sahaya çıkarlar.
Hamile köpekler sınava katılamazlar.


SchH İtaat fazı:


Egzersiz 1: Sevk kayışsız takip                                 20 puan
Egzersiz 2: Hareket halinde Otur:                             10 puan
Egzersiz 3: Hareket halinde Yat(Geri çağırmalı)      10 puan
Egzersiz 4: Aport düz yüzey                                     10 puan
Egzersiz 5: Aport 1m engel                                       15 puan
Egzersiz 6: Aport Tırmanma duvarı                          15 puan
Egzersiz 7: İleri gönderme+yat                                 10 puan
Egzersiz 8: Dikkat dağıtıcılı ortamda yat:                 10 puan
Toplam:                                                                      100 puan




  1. Sevk kayışsız takip:


Komut, başlarken ve sadece adımların değişiminde söylenebilir.

Sahaya iki köpek ve iki köpek sahibi çıkarhakemin yanına giderler kendilerini tanıtırlar. Köpeklerden biri uzun yat için belirlenen yere gider diğeri itaate başlamak üzere pozisyonunu alır.

Hakemin onayıyla komutu verir ve köpeğiyle sevk kayışsız taip başlar. Köpek idarecinin solunda, diz hizasında ne geride ne önde olmak üzere sahibi istekli bir şekilde takip eder. 50 adım boyunca normal adımlarla giderler. 50 adım sonra idareci geriye dönüş yapar ve 10 adım daha aynı hızda yürür ve koşmaya başlar. 10 adım sonra çok yavaş adımlarla bir 10 adım daha takip yapar. Daha sonra tekrar normal adımda 20 metre daha takibe devam eder ve sağa döner 10-15 adım ilerler tekrar sağa döner ve 15 adım daha devam eder. Dönüş yapar ve 7-8 adım sonra komut vermeden durur köpeği yanında oturur. İdareci köpeğine “takip” komutu verir ve daha önceden sahaya girmiş olan 4 kişinin etrafında 8 çizer ve ortalarında durur. Köpeği yine komutsuz yanında oturmalıdır. İdareci gruba teşekkür eder ve grup sahadan çıkar.


  1. Hareket halinde Otur:




İdareci köpeğine takip komutu verir ve egzersize başlar. 10 adım sonra idareci durmadan köpeğine “otur” komutu verir 30 adım köpeksiz yürür ve geri döner durur. Hakemin onayıyla köpeğinin yanına gider.

  1. Hareket halinde Yat(Geri çağırmalı)



İdareci köpeğine takip komutu verir ve egzersize başlar. 10 adım sonra idareci durmadan köpeğine “Yat” komutu verir 30 adım köpeksiz yürür ve döner. Hakemin onayıyla köpeğine “Gel” komutu verir. Köpek istekli ve hızlı bir şekilde köpek sahibinin önüne gelir ve oturur. İdareci köpeğine takip komutu verir ve köpek sahibin solun ageçer ve pozisyonunu alır.

  1. Aport düz yüzey

İdareci 650 gram ağırlığındaki Dumblle’ 10 adım kadar mesafeye atar. Köpeğine komut verir. Komutu alan köpek atılan eşyayı idarecinin önüne getirir ve tutar. İdareci bırak komutu vererek atılan eşyayı köpeğin ağzından alır ve takip komutu verir. Köpek sahibinin yanına geçer.



  1. Aport 1m engel

İdareci 650 gram ağırlığındaki Dumblle’ 10 adım kadar mesafeye 1m engelin üzerinde atar. (İdareci ile engelin arasındaki mesafe 5 metre kadar olmalıdır.)Köpeğine komut verir. Komutu alan köpek engelin üzerinden atlar ve  atılan eşyayı getirirken tekrar engelin üzerinden atlayarak  idarecinin önüne getirir ve tutar. İdareci bırak komutu vererek atılan eşyayı köpeğin ağzından alır ve takip komutu verir. Köpek sahibinin yanına geçer.







  1. Aport Tırmanma duvarı


İdareci 650 gram ağırlığındaki Dumblle’ 10 adım kadar mesafeye 180cm tırmanma duvarının üzerinde atar. (İdareci ile engelin arasındaki mesafe 5 metre kadar olmalıdır.)Köpeğine komut verir. Komutu alan köpek duvara tırmanarak üzerinden atlar ve  atılan eşyayı getirirken tekrar duvara tırmanır ve atlayarak  idarecinin önüne getirir ve tutar. İdareci bırak komutu vererek atılan eşyayı köpeğin ağzından alır ve takip komutu verir. Köpek sahibinin yanına geçer.

  1. İleri gönderme+yat

Başlangıç noktasında köpek sahibi köpeğine takip komutu verir ve 10-15 adım yürür ve köpeğine “İleri” komutu verir. Komutla köpek en az 30 adım ileriye doğru düz bir şekilde koşmalıdır. 30 adım sonra idareci köpeğine yat komutu verir. Köpek aniden yat komutuna uynalı ve yatmalıdır. Hakemin onayıyla idareci köpeğinin yanına gider ve otur komutu verir.


  1. Dikkat dağıtıcılı ortamda yat



İdareci köpeğini alır yat için belirlenen yere gider ve köpeğine yat komutu verir ve köpeğinden 30 adım uzaklaşır. Diğer yarışmacı yukarıda bulunan tüm komutları yapana kadar köpek yat komutunu bozmadan beklemelidir.



SchH Sınavı üretime yön vermek için yapılan bir test olmasının yanısıra bu sporu seven insanlar için sportmence bir rekabet içeren bir aktivitedir.

Hepinizi köpeninizle birlikte sahalarda görmek üzere.

köpek eğitimi
köpek pansiyonu
köpek oteli

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder